NEM LIFE

nem、xemに関する最新のニュースを翻訳してお届けします!

ブロックチェーンは教育の場面においても進化や革命をもたらすのか?

以下は
nemflash.io
を和訳したものです。

・・・

ブロックチェーンは教育の場面においても進化や革命をもたらすのか!?
ジュリアン・2018年3月24日・2018年3月21日更新

教育においては変わらないが、卒業認定については取り決めを待つか、独自に標準化するかを検討することになるでしょう。

ブロックチェーン技術により金融サービス業は革新を得ますが、皆さんの持つ疑問として挙げられるのが他の産業におけるサービスでのポテンシャルはどうなのだろうかという事です。

マレーシア・グローバルイノベーション&クリエイティブセンター(MaGIC)は3月14日に教育分野におけるブロックチェーン技術のサービスについて討論会を取り持ちました。

情報発信元:Anushia Kandasivamによりdigitalnewsasiaにて

この問題を議論する方たちは、IBMマレーシアの政府および規制業務担当役員であるHasnul Nadzrin Shah、LuxTagの創設者兼最高財務責任者Faeez M. Noor、Thynk Blynk共同設立者兼最高経営責任者Parag Jain、EduValue専務理事Barry Awyong、Zaim モデレータとしてのMaGICのMohzani氏です。

LuxTag、 Thynk BlynkとEduValueは教育産業に適用することができるブロックチェーン技術を使用した製品とサービスの新興企業です。

この産業でブロックチェーン技術を使用した最も一般的なサービスとして挙げられるものは、機関の資格認定と卒業証明書(大学の卒業証明書発行のような認定書類)のような学生の個人データを改ざんから守ることです。

討論における最初の議題は、ブロックチェーンは金融サービス部門にみられるような根本的変化を変化に慎重な教育部門にもたらすのかどうかという事でした。

Awyongが考えるところによるとこの技術は教育の本質を買えるものではないという事です。教育の提供と授業のコンセプトには直接的影響はありません。影響が出るとすれば学生の資格に対してであって、先行学習、自立学習や単位移行認定等は容易に可能なものとすることができるでしょう。

Hasnul氏は加えてIBMはすでに日本でこの変化を取り計らっており、パートナーであるソニーグローバルエデュケーション㈱と日本の大学において直面している学生の教育の資格認定問題において、その解決策としてブロックチェーン技術を応用しています。

「ブロックチェーンシステムを利用許諾の基本に据える理由としては、管理する学生の記録がありとあらゆるところからくることが挙げられます。これには生涯学習の記録も含まれます。学生の記録をブロックチェーン上に構築するのです。」と彼は言いました。

変化のペースについて、Jainは金融サービス業は教育部門よりも資本に対して利用することが多く、このことが新技術に対して後者の変化が遅れている主な原因であると認識していると指摘しました。

彼は教育機関はグローバル化した国に簡単にアクセスできるようにし、彼ら学生がどこに入学し、どういった認定を受けたのか認識される仕組みをブロックチェーン上に構築してはどうかと提案しました。

別の懸念としとZaimが議論にあげるのが規制の問題です。政府はどのようにブロックチェーンを使用する上でユーザーを守るべきなのか、また最近の国による規制緩和策の中で、規制がどのように妨げになるのかといったことです。

マレーシアの財務省は2月14日、起業家が革新的なアイデアや製品をテストできるようにするため、規制当局と新興企業を含む業界の当事者からなるブレインストーミンググループの創設を開始し、2月14日に先駆的国家規制緩和策を開始した。

Hasnul氏は、すべての政府が、ブロックチェーンを使用するプラットフォームのユーザーに対して、データから見識を得て管理または派生する企業や人にどのような権利を与え、調和を取るのかついて真剣に考えなければならない、と述べました。

"これは、実験が進化または革命のいずれかにつながるポイントです。 政府は規制の枠組みを持っているため進化を好みます。 しかし、起業家精神の本質は、今までのギリギリのところを試したり、ルールを破って混乱させたりすることです。

規制の最終目標はユーザーを保護することですが、政府は規制を実施するのに時間がかかる傾向があります。 "これは、この業界に参入することに関心のある人々の革新を後退させるか、または妨げるでしょう。 業界でできることは、規制当局と緊密に連携して基準を策定することです」と、Faeezは示唆しています。

Faeez氏は、LuxTagはマレーシアのブロックチェーン起業家を代表するブロックチェーン業界グループの一員であり、当局と協力してブロックチェーン基準の一形態を確立していると説明しています。

Jainは、「しかし、政府が規制を作成し実施するとしても、それは他の国によって信頼されたり受け入れられたりしないかもしれない」と述べました。 規制を待つ代わりに、彼はより革新的なアプローチを求めました。「私たちの起業家にとって、革命的な進化を創造することです。どちらかではないと思います」

彼は、アメリカの18大学から始まり、現在では米国や他の国に700以上の大学を持ち、アメリカ合衆国で大学の出願の約90%を扱っている非営利のアメリカ学部大学入学願書「The Common Application」の例を引用しています。

「それは今日、大学が集まりコンソーシアムを作り、信用できるデータと業界標準を作り出すのを妨げるものはない」と指摘しました。

「規制は素晴らしいですが、だからと言ってあぐらをかいているわけにはいきません。」 政府には政治、選挙というような独自の要素があります。 あなたが行動したいなら、今すぐ行動してください。 おそらく一度行動すれば、規制はより簡単に実現でしょう。 決定は、鶏が先か卵が先かというものです」

・・・
以下原文
・・・

Blockchain: creating evolution or revolution in the education sector?
BY JULIAN · PUBLISHED MARCH 24, 2018 · UPDATED MARCH 21, 2018

Delivery of education will not change but recognition of qualifications will
Consider whether or not to wait for regulation or create your own standa

WITH blockchain technology transforming the financial services industry, the question on everyone’s mind is whether it has potential applications in other industries.

The Malaysian Global Innovation & Creatvity Centre (MaGIC) hosted a discussion on the potential applications of blockchain technology in the education sector on March 14.

First appeared on digitalnewsasia, by Anushia Kandasivam

The panel discussing the issue comprised IBM Malaysia director of government and regulatory affairs Hasnul Nadzrin Shah, LuxTag founder and chief financial officer Faeez M. Noor, Thynk Blynk co-founder and chief executive officer Parag Jain, and EduValue managing director Barry Awyong, with Zaim Mohzani of MaGIC as the moderator.

LuxTag, Thynk Blynk and EduValue are all blockchain technology startups whose products and solutions are applicable to the education industry.

The most common application for blockchain technology in this industry is to verify institution’s certifications (as in verify that a qualification was issued by a certain university) and protect student data, such as grades and certification, from tampering. The immutable nature of data on blockchain makes this verification and validation possible.

The first question the panel discussed was whether or not blockchain can fundamentally change the education sector as it has the financial services sector, given that the former is a slow adapter to change.

While Awyong believes that the technology will not intrinsically change education – delivery of education and classroom concepts will not be directly affected – what it will affect is recognition of student qualifications because it makes possible the easy verification of prior learning, independent learning and transferred credits.

Hasnul added that IBM is already seeing this happening in Japan, where it is partnering with the Sony Global Education Foundation to apply blockchain technology to solve the problem Japanese universities are facing in validating students’ certificates of education.

“The underlying reason to want a permission-based blockchain system is that it manages the student records that come from multiple places. The value here is in [recording] lifelong learning. You build a student record on blockchain,” he said.

Addressing the pace of change, Jain pointed out that the financial services industry generally has more access to capital than the education sector, which he identified as a major reason for the latter’s slow adoption of new technologies.

He suggested that education institutions link up with a partner that has a global reach, giving them instant access to the countries they get students from and where their qualifications are recognised, thus creating an ecosystem built on blockchain technology.

Another concern that Zaim brought up for discussion is regulation – whether governments should regulate how blockchain is used in order to protect users, and, in the context of the recently launched National Regulatory Sandbox Initiative, whether regulation will impede innovation.

Malaysia’s Ministry of Finance started to implement the National Regulatory Sandbox Initiative on Feb 14, kicking of the creation of a brain-storming group comprising regulators and selected industry players, including startups and SMEs, to enable entrepreneurs to test innovative ideas and products.

Hasnul opined that all governments have to seriously think about what kinds of rights to accord to the users of platforms that use blockchain and the people or companies that manage or derive insights from the data.

“This is the point where experimentation leads to either evolution or revolution. Governments prefer evolution, that’s why they have sandboxes. But the very nature of entrepreneurship is to test the boundaries or break the rules and disrupt,” he said.

Though the ultimate goal of regulation is to protect users, governments do tend to take time to implement regulations. “That would diminish or impede innovation of those interested in getting into this industry. What we in the industry can do is work closely with regulators to come up with standards,” suggested Faeez.

Faeez explained that LuxTag is part of a blockchain industry group that represents blockchain entrepreneurs in Malaysia and is working with the authorities to establish a form of blockchain standards.

Jain, however, said that even if a government does create and implement regulations, it may not be trusted or accepted by another country. Instead of waiting for regulations, he called for a more revolutionary approach: “For us entrepreneurs, it’s about creating revolutionary evolution; it’s not one or the other.”

He cites the example of not-for-profit American undergraduate university admission application The Common Application that was started by 18 American universities and now has more than 700 member universities in the US and other countries, and handles about 90% of university applications in the US.

“There is nothing today preventing universities coming together to create a consortium, creating trustable data and an industry standard,” he pointed out.

“Regulation is great but we can’t all sit around waiting for it. Governments have their own compulsions – politics, elections. If you want to act, act now. Perhaps once we act, that will make regulation easier to come. The decision to make is whether the chicken or egg should come first.”