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Qchain開発チームからの更新情報:2/28/18

Qchain開発チームからの更新情報:2/28/18
ジュリアン・2018年3月25日・2018年3月23日更新

ここ1年ほどは、多くのブロックチェーンのプロジェクト支援者が、あまりにもしばしば、そのプロジェクトの開発から隔離されていると不満を抱いていると聞いてきました。彼らは手が届きにくく、その答えは不透明でPRに頼っており、その進捗状況をはかることは困難です。

Qchainでは、サポーターにとってより良い経験を提供するために努力しました。 (皆様がこの努力を称えてくれた事に感謝します)頼れるリソースと少ないスタッフですので、そういった仕事は簡単ではありませんが、我々のチームがコミュニティと投資家にとってアクセスしやすくあり、生産的であり、説明責任を果たすことが重要です。私たちの開発者のアップデートには、Biz Devセクションが追加され、進捗状況がさらに明らかになります。2月の開発者の更新情報を以下に確認してください。

Biz Dev
チームのプレゼンテーションは2月に太平洋の両岸で行われました。 日本では、Finolab、Tech Bureau、Opt、Transcosmosなどと連携し、日本におけるパートナーシップなどのビジネスチャンスを追求しました。 一方、南カリフォルニアでは、Jeff McDonaldと他のプロジェクトと並んで、「NEM Blockchainを使用したエンタープライズソリューション」で発表しました。

カリフォルニアでも、実際にはCalifornia Aveという通りに最初の公式オフィススペースを確保しました。現在、アーヴァインのThe Cove / UCI Applied Innovationに参加しています。

情報発信元:medium

フロントエンド
Googleでは、統計、グラフ、その他のデータポイントに日々の変化が反映された、よりダイナミックなフロントエンドの開発に取り組んでいます。 これにより、ユーザー、広告主、サイト運営者は、広告と広告スペースの掲載結果を明確に把握できます。

フロントエンドのコードも、将来の開発努力を支援するためにリファクタリングされ、改善されています。 私たちは、いくつかの新しいフレームワークへの依存によって突然の変更が発生しないようにする、確立されたオープンソースライブラリの使用を選択しました。

さらに、ブランドコンテンツ、影響者投稿、およびスポンサーシップに幅広く焦点を当てるよう、市場を更新しています。 これらのタイプの広告には、ユーザーが基準を指定できるようにするサブカテゴリが追加されます。 たとえば、ターゲットとする特定のプラットフォームに基づいてインフルエンサーを選択したり、ブランドコンテンツの書式(ポスト、ポッドキャスト、ビデオなど)を指定することができます。 (広告と広告スペースを見つけるためのマーケットプレースフィルタにもこの拡張が反映されます)。

バックエンド
バックエンドでは、NEM転送のシリアライズを単純化するために、Cythonで高性能で拡張可能な文字配列を実装しました。 また、XEMとmicroXEMのシームレスな追加を可能にするために、プレフィックス付きNEMを作成しました。 現在は、静的型チェックとより良いパフォーマンスのために、PythonからCythonへのモデルの移行に取り組んでいます。

また、市場の認証オプションとして、ブロックチェーン上の安全なアイデンティティプラットフォームであるCivicを追加しています。 これが実装されると、ユーザは既存の電子メールベースのアカウント認証に加えて、Qchainアカウントにサインアップし、Civicを使用してマーケットにログインすることができます。

testnet XQCコードは、ローカルで正常に実装され、テストされており、現在、フロントエンドとクラウドサービスに接続しています。 これが完了すると、今後のテストネットベータ版で使用するために、市場のフロントエンドからテストネットXQCをリクエストすることができます。

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以下原文
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Updates from the Qchain Dev Team: 2/28/18
BY JULIAN · PUBLISHED MARCH 25, 2018 · UPDATED MARCH 23, 2018

Over the past year or so, we’ve heard many blockchain project-backers complain that, all too often, they’re sequestered from that project’s developments. Their teams are hard to reach, their answers are opaque or PR-laden, and their progress is difficult to measure.

At Qchain, we’ve worked hard to provide a better experience for our supporters. (Many of you have commended this effort, and we’re grateful for that.) With lean resources and a small staff, that job isn’t easy — but it’s important for us to ensure that our team is accessible, productive, and accountable to our community and investors. Moving forward, our dev updates will include a Biz Dev section to further open up the doors to our progress. Stay in the loop, and scroll down for our February dev update.

Biz Dev
Team presentations took place on either side of the Pacific in February. In Japan, we met with Finolab, Tech Bureau, Opt, and Transcosmos in pursuit of partnerships and other business opportunities in Japan. Meanwhile, in Southern California, we presented at “An Evening with NEM: Enterprise Solutions with the NEM Blockchain,” alongside Jeff McDonald and other projects.

Also in California — indeed, on a street called California Ave — we secured our first official office space. We are now part of The Cove/UCI Applied Innovation in Irvine.

First appeared on medium

Front End
We’ve been working on improving the front end by making it more dynamic, with the statistics, graphs and other data points reflecting day-to-day changes. This will allow our users, advertisers and publishers to get a clear idea of how their ads and adspaces are performing.

The code for the front end is also being refactored and improved to aid our future developmental efforts. We have made choices on using certain established open source libraries that will ensure that our product does not experience sudden changes due to dependencies on some newer frameworks.

Additionally, we are updating our marketplace to include our broadened focus on Branded Content, Influencer Posts, and Sponsorships. These types of ads will have further subcategories that allow users to specify criteria. For instance, they will be able to choose influencers based on a specific platform that they wish to target, or to specify a desired form of branded content: written post, podcast, video, and more. (The marketplace filters to find ads and adspaces will also reflect this expansion.)

Back End
On the back end, we’ve implemented a high-performance, extendable character array in Cython to simplify serializing NEM transfers. We’ve also created prefixed NEM quantities to allow seamless addition of XEM and microXEM. Currently, we are working on transitioning models from Python to Cython for static type checking and better performance.

We are also in the process of adding Civic, a secure identity platform on the blockchain, as an authentication option for our marketplace. Once this is implemented, users will be able to sign up for a Qchain account and log in to our marketplace using Civic, in addition to our existing email-based account authentication.

Our testnet XQC faucet code has been successfully implemented and tested locally, and we are currently working on connecting it to our front end and cloud services. Once that is complete, users will be able to request testnet XQC from our marketplace front end for use with our upcoming testnet beta release.