NEM LIFE

nem、xemに関する最新のニュースを翻訳してお届けします!

ジェフ・マクドナルドからの言葉

以下は
nemflash.io
を和訳したものです。

・・・

ジェフ・マクドナルドからの言葉
ジュリアン・2018年4月3日

新たに顧問役を引き受け、さらにNEMを成功させる

2013年当時の事を思い出します。友人と彼女から「あなたはどうかしている」と言われても、私はビットコインに興奮し、できる限り多くのことを学ぶことに没頭していました(笑)。 Blockchainは私の自由時間の大半を消費し、2014年の初めには、ブロックチェーンによって解放できる全ての可能性に対して想いを駆け巡らせていました。そしてその後は、私はNEMコミュニティに偶然出会い、後ろを振り返えることもありませんでした。

NEMはすべてが違っていました...開発者、コミュニティ、ビジョン。 私は深く共鳴し、このプロジェクトに惚れこんでしまいました。私は参加申し込みをし、NEMの最初のFacebookページを作成し、BitcoinTalkフォーラムやその他の場所でNEMを宣伝するための投稿を始めました。その時はNEMが私の人生の一部になるとまでは思いませんでした。

2014年以来、私の役割はソーシャルメディアの作成から発展し、ブログやアップデートの作成、スーパーノードの作成、コミュニティ基金の金庫番、Mixmasterによるウォレット開発の監督、Saulとの初期のウェブサイトデザインの支援、JimmyとのApostilleの作成、 セルジ、そして最後に、ロンが財団をスタートさせ、副代表として世界中に意識を広げるべくサポートをするようになりました。

私はたくさんの素晴らしい人に出会い、ブロックチェーン産業が急激に成長するのを目にし、私がブロックチェーンに対して情熱を注いでいることに対して嘲笑していた人々が、今ではこの動きに加わりたいのだけどどうすればよいかを聞いてくるようにまでなり、NEMのプロジェクトが進化するのを見てきました。

NEMの3周年を記念して、カタパルトは間もなくリリースされる予定です。 私はNEMの一員であることをどれだけ誇りに思っているかを言葉にはできません。

そして現在、 私は自分で思っていたよりも忙しく、少し余裕がなくなってしまいました。何人かの人は知っているかもしれませんが、私はクローン病で常に最高の健康状態にあるとは限らず、また10年以上アメリカから離れています。私は何か他のことに焦点をあてるべく休みをとり、家族を顧みて休息し元気を回復したいと思っています。

今日の私は、財団の副会長としての私の役を辞めて、私が時間、健康、および関係をより良く管理できる範囲で対応するべく新たに顧問役へ移りました。 私はどこにも行きませんし、NEMに対する情熱は冷めていません。それどころか私の経験と洞察力は、更に集中力を増しています。

私は、LuxTagとKchainで作業を拡大し、カタパルトがさらに発展するにつれて投票の仕様とアポスティーユの仕様を改善する予定です。 私はカタパルトが可能にするこれらのプロトコルに加えて、追加のプロトコルのための他のアイデアにも取り組んでいます。 私にとって、これは私が仕事をしたいと思うエキサイティングなものなので、今日から既に始めています。

すべての設立メンバーが支持してくれています。NEMの開発者、Jaguar0625、Gimre、BloodyRookieに心から感謝したいと思います。彼らなしには、我々は皆が集まってくるような素晴らしい技術は持てません。ブロックチェーンができること、及びそうであるべきことについての彼らのビジョンは、引き続き私にインスピレーションを与えてくれます。

私がそうであるように、あなたもNEMの未来に希望を持っていると感じてます。NEMの一員であることは、私の人生の中でやり遂げた最高のもののひとつです。私は誰もが各々の道を探り、我々を確立し、市場と言葉を広げていくことに対して激励したいと思います。

ありがとう、

ジェフ

・・・
以下原文
・・・

A Letter from Jeff McDonald
BY JULIAN · APRIL 3, 2018

Taking on a New Advisory Role to further NEM’s Success

I remember 2013; I was excited about Bitcoin and dove in head first to learn as much about it as I could, even though my friends and gf told me I was crazy. Hahaha. Blockchain consumed most of my free time and by early 2014, my mind was racing with all the potential that blockchain could unlock. It was then I stumbled into NEM’s community and haven’t looked back.

Everything about NEM was different…the devs, the community, the vision. It deeply resonated with me and I fell in love with this project. I joined the call for participation, made NEM’s first Facebook page, and started making posts on the BitcoinTalk forum and other places to promote NEM. Little did I know how much NEM would become a part of my life.

Since 2014, my role has grown from social media to include writing our blogs and updates, architecting Supernodes, championing the Community Fund, overseeing wallet development with Mixmaster, helping with early website designs with Saul, making Apostille with Jimmy, creating the Voting standard with Sergi, and finally helping Lon to start the Foundation in the role as Vice President and expand awareness across the world.

I’ve met many wonderful people, watched the blockchain industry grow exponentially, and have seen NEM evolve from a project where people used to mock me over my passion for blockchain to now having people asking me how they can be a part of this movement.

It’s the third-year anniversary of launching NEM and Catapult is soon to be released. I can’t tell you enough how proud I am to be a part of NEM.

Fast forward to today. It’s been a really busy time, a bit busier than I would like it to be. As some may know, I’m not always in the best of health with Crohn’s Disease and have been away from America for more than ten years. I’d like to take a break to focus on some other things, see my family, rest and rejuvenate.

As of today, I’m resigning from my role as Vice President of the Foundation and moving into a new advisory role where I can better manage my time, health and relationships. I’m not going anywhere and my passion for NEM hasn’t diminished. If anything with my experience and reflection, it’s becoming more focused.

I plan to expand my work with LuxTag and Kchain, improve the Voting protocol and Apostille protocol as Catapult furthers in development. I’m also working on other ideas for additional protocols in addition to these that Catapult will enable. For me, these are exciting things that I want to work on and so I’m making that happen starting today.

All the foundation members have been supportive, and I want to especially thank the NEM devs, Jaguar0625, Gimre, and BloodyRookie for all their hard work. Without them, we would have no great technology to rally around. Their vision of what a blockchain could and should be, continues to inspire me.

I hope you feel as hopeful for NEM’s future as I do. Being a part of NEM is one of the best things I have done in my life, and I encourage everyone to find their own path to help us build, market, and spread the word.

Thanks,

Jeff